סגנון גותי- בעקבות הסדרה ונסדיי בנטפליקס

 

מהו סגנון אופנה גותי הבא לידי ביטוי בסדרה ונדסיי בנטפליקס?

 

 

 

גותים (Goth) הם תת-תרבות שהחלה בבריטניה בשנות ה-80 המוקדמות של המאה ה-20. התנועה הגותית המודרנית התפתחה כתנועת מרד נעורים, אך שרדה זמן רב לעומת תת-תרבויות אחרות מאותה תקופה, והמשיכה להתגוון ולהתפשט ברחבי העולם. תדמיתם ונטייתם התרבותית של הגותים מצביעה על השפעה מהספרות הגותית מהמאה ה-19 ומסרטי אימה. הסצנה מרוכזת סביב פסטיבלים, מועדוני לילה ומפגשים קבוצתיים, בעיקר במערב אירופה.

 

המוזיקה המועדפת בקרב הגותים כוללת מגוון סגנונות כמו רוק-גותי, דת'-רוק, פוסט-פאנק, קולד-וויב, דארק-וויב ואית'רנל-וויב סגנונות הלבוש בקרב הגותים שואבים השראה מאופנת פאנקניו-וויב וניו-רומנטיק.

הבסיס למראות הללו הוא התנועה הגותית.הצבע השולט כאן הוא כמובן שחור, עם עדיפות לטקסטורות של עור, תחרה וקטיפה, וניכרות גם נגיעות מטאליות לצד צבע אדום־בורגונדי בדרגת כהות גבוהה.

 

פלטת הגוונים המאפיינת את האיפור הגותי אמנם מצומצמת, אך היא אחידה בדרגת הכהות שלה והיא אפלולית וקודרת. לצד המראה הגותי ה'מסורתי', התפתח מראה איפור דומיננטי אך פחות מאסיבי.

 

 

 

פראדה (צילום: gettyimages)

פראדה (צילום: gettyimages)

 

 

 

בהוליווד מובילות הטרנד הן אשלי ומרי־קייט אולסן, שמרבות להתהדר בעור חרסינה, עיניים כהות וכבדות ושפתיים עירומות.

בסופו של דבר מדובר בלוק מסתורי, דרמטי ואפילו סקסי (אם לא מגזימים), שמחמיא בעיקר לנשים בהירות.

 

טיפים להשגת המראה:

 

העיניים: כאמור, מראה האיפור הגותי מתמקד בראש ובראשונה בעיניים מושחרות כקונטרה לגון עור בהיר וחיוור.

על מראה העיניים הגותי להתמקד בצבעים כהים, לרבות שחור ואפור, מעל ומתחת לאזור העיניים. לצד השימוש המקובל במסקרה שחורה, אפשר לתת נגיעות של גוני סגול או חציל.

 

גוון העור: על מנת ליצור ניגודיות בין העיניים המושחרות לגון הפנים יש להחוויר את העור. הרעיון הוא ליצור מרקם אחיד בעזרת מייק־אפ שבהיר בגוון אחד בלבד מגון העור הטבעי ולפדר בפודרה שקופה כדי לקבע. בנוסף, ניתן לתת הסמקה קלה באזור עצם הלחי. הגוון בלחיים הוא בגדר התפתחות עכשווית בטרנד הגותי, אשר לרוב שומר על פנים חיוורות לחלוטין.

 

שפתיים: בשנים האחרונות אפשר לראות פרשנות נשית יותר למראה הגותי, שלא דוגל עוד רק בשפתיים נקיות או חיוורות ובעיניים מודגשות . הרעיון הוא להציג שפתיים דרמטיות וכהות, על גבול הבורדו או השחור.

 

סגנון הלבוש משלב בגדים שחורים מקטיפה ועור שחור, איפור כבד ותכשיטים כסופים שהמפורסם בהם הוא הענח' המצרי.

S34

וסמל נוסף של המטאליסטים הגותים המטאליסטים בכלל הוא פנטגרם עם מעגל מסביבו (בדרך כלל).

 

תכשיטים גותיים

 

 

 

תת-התרבות של הגותים ממשיכה לעורר עניין בקרב הקהל הרחב במשך עשרות השנים מאז שנוצרה.

וֵנְסְדֵיי היא סדרת אימה קומית אמריקאית שעלתה לשירות הזרמת המדיה "נטפליקס"  בהפקת "יונייטד ארטיסטס", חברה בת להפקות טלוויזיה של MGM. הסדרה היא ספין אוף במסגרת זיכיון "משפחת אדמס", ועוסקת בהתבגרותה של בת המשפחה ונסדיי אדמס כתלמידה בפנימייה התיכונית "אקדמיית נוורמור".

ונדסיי דאמס לובשת בגדים בסגנון גותי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פריטים מהסגנון הגותי:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

close

🕶 גם את חיה בסטייל?

אם גם את (או אתה) רוצים להתעדכן בפוסטים החדשים של חיה בסטייל, הזיני את כתובת האימייל שלך למטה. מבטיחה לשלוח רק מייל אחד בשבוע, ולא להציק.

אנחנו לא שולחים ספאם או משתפים כתובות אימייל.
למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

2 תגובות לפוסט “סגנון גותי- בעקבות הסדרה ונסדיי בנטפליקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *